Anasınıfı ile Deneysel Bilim

Anasınıfı ile Deneysel Bilim

18.10.2024 219

2018 yılından itibaren her sene gerçekleştirdiğimiz, hem ortaokul hem de anasınıfı öğrencilerinin faydalı kazanımlarla kendini geliştirdiği, Fen Bilimleri Öğretmenleri Baran Cüce ve Murat Aydın'ın birlikte yürüttükleri "Geleneksel Anasınıfı ile Deneysel Bilim" etkinliğimizde bu sene 6.yılımıza başlamanın gururunu yaşıyoruz.

 

Örneğin 2019 yılında deney çalışması yapılan anasınıfı öğrencilerimizin yıllar sonra ortaokula geldiğinde deneyleri hatırlaması ve fen dersine olumlu tutum sergilemesi, yaptığımız etkinliği taçlandırmıstır. Projemizin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile uyumlu olması en önemli artılarımızdandır.

 

Etkinliğe katılmak isteyen öğrencilerimiz; yapmak istedikleri deneyi yazıp, proje yürütücü öğretmenleri Baran Cüce ya da Murat Aydın'a getirmeleri halinde planlamaya dahil edilecekler.

17-10-202417-10-202417-10-202417-10-202417-10-202417-10-202417-10-202417-10-2024

Faaliyet İli

Bursa/ Mudanya

Proje Sahibinin Ünvanı /Adı-Soyadı

Fen Bilimleri Öğretmeni - Baran CÜCE

       Fen Bilimleri Öğretmeni - Murat AYDIN

Okul Öncesi Öğretmeni  - Nesrin DENİZ

 

Faaliyetin Hedef Kitlesi

Ortaokul Öğrencileri- Anasınıfı Öğrencileri

Faaliyetin Başlığı

Anasınıfı ile Deneysel Bilim

Faaliyetin Amacı

1.      Geleceğimiz olan çocukların deneylere olan ilgisini çekmek ve geleceğin bilim insanlarından birini yetiştirebilmek.

2.      Öğrencilere kendini ifade etme imkanı sağlayıp özgüvenlerini arttırmak

3.      Öğrencilerin kendilerini önemli ve değerli olduklarını hissettirmek

 

Faaliyetin Özeti

Faaliyetin Adı: Anasınıfı ile Deneysel Bilim

 

Gerekçe:  1. Geçmiş yıllarda anasınıfında deney yaptığım çocuklardan biri “Berat Kutsay DURKUT”  okulumuzda öğrenci olarak başlamıştır. Hem beni hem de deneyleri hatırladığını ve anasınıfındaki deneylerden sonra deneylere ilgisinin arttığını sürekli araştırdığını kendisi belirtmiştir.

 

                2. “Ağaç yaş iken eğilir”diye atasözümüz çok anlamlıdır.Einstein’in babası hediye ettiği pusulayı 5 yaşında değil de 10 yaşında hediye etse idi Einstein geçtiğimiz yüzyılın en büyük bilim insanlarından biri olmaz idi.

 

               3. Bilimi teknolojisi gelişmeyen bir toplum yok olmaya mahkumdur. Sahip olduğumuz bilgi beceri ve donanımı gençlerimize ve özellikle çocuklarımıza ne kadar çok ulaştırırsak geleceğimizi o kadar sağlama alırız.

 

Amacı:Çocukların ilgisini tablet/ telefondaki oyunlar yerine deneylere ve araştırmalara yönlendirerek Vatana ve Millete hayırlı vefalı çocuklar yetiştirmeyeçalışmak. Üst amacım ise geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek.

 

Yöntem:Araştırma, deney, sunum,deneme yanılma, akran öğretimi

 

Hedef kitlesi:Ortaokul öğrencileri, Anasınıfı Öğrencileri

 

Süreç:Gözlem, deney, yaparak yaşayaraköğrenme ile sürecin içerisindebulunur.

 

Yapılacak Etkinlikler ve Tarih: Yapılacak etkinlikler, etkinlik tarihleri aşağıdaki tabloda belirtilmiştir

Sıra

Tarih

Sınıf

Yapılacak Deney

1

15/10/2024

7/D

7/D

Lahana suyu asit baz deneyi

2

25/10/2024

7/D

5/B

Mıknatıslar ve çekim kuvveti

3

01/11/2024

5/D

5/D

Lazer ışığının izlediği yolu görme

4

18/11/2024

7/B

7/B

Ateş Söndürme Deneyi

5

27/11/2024

7/E

7/E

Karabiber deterjan yüzey gerilimi

6

4/12/2024

5/B

5/B

Şişen balon balığı

7

11/12/2024

5/D

5/B

Sesin oluşumu- diyapozan etkinliği

8

18/12/2024

5/C

5/C

Balon- elektriklenme deneyi

9

25/12/2024

5/C

5/C

Mikroskop Görüntüsü

10

15/01/2025

5/C

5/C

Havludan köpük

11

05/02/2025

5/B

5/B

Ses Enerjisi

12

12/02/2025

5/C

5/C

Dans Eden Mısırlar

13

19/02/2025

6/D

6/D

Yoğunluk kulesi

14

26/02/2025

6/G

6/G

Oobleck

15

05/03/2025

6/G

7/D

Çivi balon basınç deneyi

16

12/03/2025

7/E

7/E

Sıvıların kaldırma kuvveti

17

09/04/2025

7/E

7/E

Termometre yapımı

18

24/04/2025

7/B

7/B

Karışımların ayrılması

19

30/04/2025

7/F

8/D

Yüzme batma askıda kalma

20

07/05/2025

8/E

7/B

Basınç yüzey alanı

21

14/05/2025

7/E

7/D

Radyometre

 

22

20/05/2025

6/D

5/G

Bernoulli Prensibi Deneyi

23

23/05/2025

7/E

7/E

Açık hava basıncıyumurta/subalonudeneyi

           

 

FaaliyetBilgileri

Paydaşlar:Naci AKÇAY    Nesrin DENİZ     Zeliha DUMAN

                    OkulMüdürü      AnasınıfıÖğrt.     Fen BilimleriÖğrt.

 

İbrahim BAYRAKTAR     Murat AYDIN             Baran CÜCE

RehberlikÖğretmeni         Fen BilimleriÖğrt.     Fen BilimleriÖğrt.

 

AbullahEmin KAYA        Derin Dora DENİZ     Zerya CÜCE

Öğrenci                             Öğrenci                        Öğrenci

 

Levent Yiğit AKTAŞ

Öğrenci

 

ProjeDanışmanÖğretmenleri:

BaranCüce           Murat Aydın            ZelihaDuman

Fen Blm. Öğrt.    Fen Blm. Öğrt.        Fen Blm. Öğrt.  

 

   İbrahim Bayraktar                  NesrinDeniz

RehberlikÖğretmeni                AnasınıfıÖğretmeni

 

Gerekçesindeki toplumsal yarar:Gençlik kiminse gelecek onundur. Gençliği araştırmaya ve bilime yöneltmek Ülkemizin geleceğini zenginlikler ile sonraki nesillere bırakacaktır.

 

Paydaşların ve Danışmanların Rolleri ve Sorumlulukları:

Proje Paydaşları ve Danışman Öğretmenleri:

1.        Etkinlik yapacak öğrencileri belirler.

2.        Yapılacak etkinliklerde öğrencilere rehberlik eder.

3.        Etkinliğin yapılacağı yeri belirler.

4.        Öğrencilerin Güvenliğini tahsis eder.

5.        Etkinlik malzemelerini temin eder.

6.        Etkinliğin nasıl daha verimli olacağı yönünde fikir belirtir. Projenin geliştirilmesi için fikir sunar.

 

Maaliyet:

Her etkinliğin maaliyeti etkinlik öncesinde belirlenir. Masraflar Atatürk Ortaokul Müdürlüğü ya da Danışman Öğretmenlerce karşılanır.

 

Faaliyet Süresi

Her etkinlik 1 ders saati kadardır.

Faaliyetin UygulanacağıYer(İl/İlçe)

Faaliyetin Gerçekleşeceği Okul

 

Faaliyetin Gerçekleşeceği Anasınıfı

Bursa/ Mudanya

 

Atatürk Ortaokulu

 

Atatürk OrtaokuluAnasınıfı